It was an amazing trip! Excursie Engeland GT4

We vertrokken zondagochtend om 8 uur vanaf school op naar Calais. Vanuit Calais gingen we op de boot naar Dover. Om 7 uur kwamen wij aan in Hastings, daar werden wij ontvangen door onze gastouders. –

Op maandagochtend na het ontbijt bij je gastgezin werd je opgehaald bij je pick-up point. De bus bracht ons naar Beachy Head, een kaap aan de zuidkust van Engeland. Aan het eind van de ochtend gingen wij naar Brighton. Hier gingen wij naar Brighton pier, één van de belangrijkste bezienswaardigheden van de stad. In de middag bezochten wij Sealife. Hier hadden wij de tijd om rond te kijken. Na Sealife mocht je zelf Brighton in. Dit vonden wij erg leuk ,omdat er veel leuke winkels waren. Iedereen kwam wel terug met een paar tassen.

sealife
Dinsdagochtend na het ontbijt gingen wij weer onderweg naar onze pick-up points met de packed lunches mee. Vandaag werd een sportieve dag! ‘s Ochtends gingen wij naar het adventure park. Hier hebben we de hele ochtend geklommen, dit was best gaaf. s ’Middags gingen wij cricket spelen. Het was erg warm deze dag. Aan het eind van de middag kregen we nog tijd om Hasting te verkennen.

cricket
Woensdag was de historische dag. We bezochten de Battle Abbey om 10 uur, en rond 12 uur vertrokken we weer en reden we naar Canterbury. Hier bezochten we de beroemde kathedraal. Hierna had je vrije tijd om het dorp te bekennen. Om half 7 waren we weer terug in ons gastgezin. Donderdag was de laatste dag in Engeland. We vertrokken deze ochtend naar Londen. De bus bracht ons naar Greenwich waar we met de boot over de Thames naar the Palace of Westminster werden gebracht. Vanaf de boot gingen we een stuk lopen en zagen wij onder andere de Big Ben, Houses of Parliament en we liepen door St. James’s park naar Buckingham Palace. Bij de Covent Garden kreeg iedereen een metro ticket en 5 pond om eten te halen in Londen. Wij pakten de metro naar Oxford Street, een hele bekende winkelstraat met Zara, Victoria Secret, Abercrombie, Hollister en Lush. We hebben allemaal heel veel gekocht, en hadden eigenlijk te weinig tijd ☺. We sloten Londen af met een rondje in de London Eye. In de London Eye kon je de verlichte stad heel mooi zien. Om half 10 reden we naar de boot toe, die om 10 voor 1 ‘s nachts voor ons klaar stond. Na de boot reden we verder met de bus en kwamen we half 11 aan in Sneek.

Soooo it was an amazing trip!